reklama
přihlášení odhlášení online inzerce mobilní verze | obsahový servis | online archivy | předplatné titulů economia | benefitklub         rss | mms | sms
Nejste-li dosud registrován, pokračujte zde
Uživatelské jméno:
Heslo:
rozšířené vyhledávání »
blogy video animace obrazem program počasí
Úvodní stránka iHNed.cz Hospodářské noviny Respekt Ekonom Marketing&Media Obchodní věstník Investice FinWeb KarieraWeb Reality Odborné měsíčníky
Domácí Zahraniční Ekonomika Finance Digi a věda Kultura Sport Komentáře Rozhovory Cestování Auto Jídlo Ankety
Počítače Internet Telekomunikace Spotřební elektronika Věda a výzkum Vesmír Nové technologie
Přejít do diskuse
(0 příspěvků)
DigiWeb.iHNed.cz  19. 1. 2010  12:16  (aktualizováno: 19. 1. 2010  12:15)

Experti z Tchaj-wanu: Zelený čaj chrání před rakovinou plic

Experti z lékařské univerzity na Tchaj-wanu tvrdí, že zelený čaj může poskytnout určitou ochranu proti rakovině plic. Výsledky jejich studie tak přinesly podle BBC další důkaz, že pití tohoto nápoje má protirakovinné účinky.
reklama
šálek zeleného čaje
Tagy
Účastníci výzkumu, kuřáci i nekuřáci, pili denně nejméně jeden šálek zeleného čaje. U všech se výrazně snížilo riziko rakoviny. Vědci zároveň zjistili, že ochrana před touto nemocí byla větší u lidí, kteří jsou nositeli určitých genů.

Odborníci varují, že jejich závěry ale nic nemění na tom, že kouření má na zdraví velmi škodlivý vliv.

Zelený čaj se připravuje ze sušených listů asijské rostliny čajovník čínský (Camellia sinesis) a jeho pití je rozšířeno v Asii. Na tomto kontinentě je také podíl mnoha druhů rakoviny mnohem nižší než v dalších částech světa, což vedlo odborníky k tomu, aby tyto dvě věci dávali do souvislosti. Bujení rakovinných buněk mohou zastavit polyfenoly obsažené v zeleném čaji.

Studie ukázala, že u těch, kdo nepili zelený čaj, bylo pětkrát větší riziko rakoviny plic než u těch, kdo pili nejméně jeden šálek denně.

Mezi kuřáky u těch, kdo nepili zelený čas vůbec, bylo riziko nemoci dvanáctkrát větší než u těch, kdo pili nejméně jeden šálek denně.

Na snížení rizika rakoviny plic mají vliv geny

Vědci analyzovali DNA lidí zapojených do studie a zjistili, že na snižování rizika rakoviny plic mají vliv určité geny.

Pijáci zeleného čaje, ať už kuřáci nebo nekuřáci, s určitým typem genu zvaného IGF1, mají zřejmě menší riziko rozvoje rakoviny plic než ostatní lidi pijící zelený čaj a mající jiné typy tohoto genu.

Odborníci upozorňují, že výsledky studie nemohou sloužit jako omluva pro lidi, že mohou klidně kouřit dál. "Kouření zaplňuje plíce 80 rakovinnými látkami. Pití zeleného čaje to nemůže kompenzovat."
Autor/ři: jam, ČTK

DigiWeb.iHNed.cz (přečteno 2823x)
GoogleGoogle Linkuj.czLinkuj.cz redditReddit del.icio.usdel.icio.us JaggJagg.cz Přidat.euPřidat.eu furlfurl yahooyahoo! diggdigg vybrali.sme.skvybrali.sme
Uložte si či sdílejte článek v sociální síti (po registraci zdarma)
KONTEXTOVÉ ODKAZY ETARGET
DISKUSE
Zpět na článek Přidat názor příspěvků v diskusi: 0
Článek neobsahuje komentáře.
Autor:
E-mail:       Zveřejnit:    Zasílat reakce:
Město:
Titulek:
Text:
Vložit příspěvek
Autorská práva vykonává vydavatel. Jakékoli užití částí nebo celku, zejména rozmnožování a šíření jakýmkoli způsobem (mechanickým nebo elektronickým) i v jiném než českém jazyce bez písemného svolení vydavatele je zakázáno.
reklama
reklama
reklama
reklama

Nadzvukový Bloodhound je zase blíž pokusu o rekord

návrh supersonického auta

UVNITŘ VIDEO Návrháři nejrychlejšího auta na světě jsou přesvědčeni, že konečně našli...

Toto je váš život: Celou třetinu spíte, učíte se jen dva roky

Ekonomie času - animace

ANIMACE Prohlédněte si grafiku vycházející z údajů OECD, Akademie věd a dalších zdrojů,...

Arktická banka semen už shromáždila půl milionu vzorků zemědělských plodin

banka semen

Globální banka semen zemědělských plodin, kterou na svém arktickém souostroví Špicberky...

 
reklama