Nové hudebmí médium slotMusic firmy SanDiscSpotřebitelé v poslední době stále více nahrazují nákupy kompaktních disků stahováním hudby za poplatek z internetu. Americká firma SanDisk však předpokládá, že mnozí z nich i nadále chtějí mít své nahrávky na hmatatelném médiu. Představila proto nové hudební medium s názvem slotMusic; paměťovou kartu menší než poštovní známka s předem uloženými nahrávkami ve formátu MP3.

Za nové médium se již postavily přední nahrávací společnosti EMI Music, Sony BMG, Universal Music a Warner Music. Očekává se, že karty slotMusic s nahrávkami populárních umělců se na trhu objeví v předvánoční nákupní sezoně.

Vzhledem k přijetí média předními hudebními firmami a významnými maloobchodníky Best Buy a Wal-Mart se podle agentury Reuters zdá, že slotMusic je nejpodporovanějším novým hudebním formátem od příchodu kompaktního disku v roce 1982.

SanDisk chce využít skutečnosti, že řada nových mobilních telefonů již umožňuje přehrávaní hudby a vložení paměťových karet. Ty lze použít rovněž v řadě MP3 přehrávačů a notebooků. Neplatí to však pro populární přehrávače iPod a mobilní telefony iPhone firmy Apple.

Dále čtěte

"Většina MP3 přehrávačů mimo iPody již obsahuje místo na kartu," řekl viceprezident SanDisku Daniel Schreiber. "Telefony přehrávající hudbu s místem na kartu se prodávají tempem 750 milionů kusů ročně," dodal. Zařízení pro přehrávaní karet slotMusic tak již nyní vlastní velké množství spotřebitelů, zatímco při příchodu kompaktních disků bylo nezbytné pořídit si nový přehrávač.

"Obzvlášť v současném ekonomickém klimatu je myšlenka využít elektronické zařízení, které již vlastníte, namísto nákupu specializovaného přehrávače dost přitažlivá," řekl Schreiber.

Podle SanDisku zpřístupní slotMusic digitální hudbu spotřebitelům bez internetového připojení. Na kartu slotMusic s kapacitou 1,1 gigabytu se vejde celé hudební album i se souvisejícími materiály, například texty písní. Cena karet by se měla pohybovat zhruba na úrovni současných cen kompaktních disků.