Apple doufá, že se mu s iPadem podaří zopakovat úspěchy, které zaznamenal s hudebním přehrávačem iPod a chytrým telefonem iPhone. U iPadu se podařilo dosáhnout hranice jednoho milionu prodaných kusů mnohem dříve než u iPhonu. Ten této hranice dosáhl až za 74 dní prodeje.

"Jeden milion iPadů za 28 dní - to je méně než polovina ze 74 dní, za které jsme dosáhli tohoto milníku u iPhonu," uvedl generální ředitel Steve Jobs. Dodal, že poptávka stále převyšuje dodávky.

IPad se začal v USA prodávat 3. dubna. První den prodeje firma dodala více než 300 tisíc iPadů. V tomto čísle však byly zahrnuty i všechny objednávky předem a dodávky přístrojů do maloobchodních sítí, kde nemusely být nutně ten den i prodány. Za první týden pak prodej stoupl na zhruba půl milionu.

Minulý pátek Apple zahájil prodej dražší vere iPadu

Přenosný plochý počítač s dotekovým displejem, který připomíná větší mobilní telefon, má překlenout mezeru mezi chytrým mobilem a laptopem a slouží především k prohlížení internetu a multimediálních souborů a hraní her. V pátek firma zahájila ve Spojených státech prodej dražší verze iPadu s vysokorychlostním připojením na internet. Doposud byly k dispozici levnější tablety, které měly pouze bezdrátové připojení WiFi.

Koncem tohoto měsíce chce Apple začít prodávat iPad i v zahraničí. Objednávky od zahraničních zájemců začne přijímat 10. května. Společnost původně plánovala zahájení celosvětového prodeje iPadů koncem dubna, kvůli nečekaně vysoké poptávce na domácím trhu však tento termín posunula. Nejprve by se iPady měly objevit v Austrálii, Británii, Francii, Itálii, Japonsku, Kanadě, Německu, Španělsku a Švýcarsku. Analytici odhadují, že v letošním roce by mohl Apple prodat celkem pět milionů iPadů, napsaly agentury AP a Reuters.