yahoo_350_210.jpgNabídka Microsoftu představovala hodnotu 31 dolarů na akcii. Některé zdroje uvádějí, že Yahoo! nyní nehodlá zvažovat nabídku nižší než 40 dolarů na akcii.

Microsoft, který je největším světovým výrobcem softwaru, podal nabídku na Yahoo proto, aby mohl začít účinně konkurovat stále mocnějšímu Googlu, jehož podíl na lukrativním trhu vyhledávání přes internet dosáhl již 77 procent. Yahoo je na tomto trhu druhá se 16 procenty a Microsoft sice třetí, avšak daleko vzadu s podílem 3,7 procenta.

Podle analytiků může Microsoft zvýšit nabízenou cenu nebo se může obrátit přímo na akcionáře Yahoo. Musel by však vystrnadit z desetičlenné správní rady její současné členy. Případné zvýšení nabídky na více než 40 dolarů za akcii, tedy o 12 miliard dolarů, by ale mohlo vadit akcionářům Microsoftu.

Jiného zájemce, který by byl ochoten nabídnout vyšší cenu, se ovšem Yahoo! nedaří nalézt. Očekávalo se, že o internetový portál budou mít zájem i další společnosti z médií či technologického sektoru - News Corporation, Time Warner, AT&T nebo společnost Comcast. Nestalo se tak. Ani americký miliardář Rupert Murdoch se do nákupního boje o internetový portál Yahoo!, nepustil. Podle analytiků tak nemá firma příliš na výběr a zřejmě nakonec bude muset nabídku Microsoftu přijmout, protože jinak riskuje, že si ještě víc znepřátelí akcionáře.

Yahoo! při hledání možností, jak odvrátit spojení s Microsoftem, začala zvažovat i partnerství v reklamě s Googlem. Podle některých analytiků by toto partnerství mohlo zvýšit zisk obou společností, avšak mohlo by znamenat problémy s antimonopolními úřady.

Zatímco Microsoft i Google oznámily růst zisku, Yahoo! v posledním čtvrtletí zisk klesl o pětinu. Společnost ohlásila, že propustí zhruba tisíc ze svých jedenácti tisíc zaměstnanců.