playstation_3.jpgKazuo Hirai, nový šéf celosvětových videoherních aktivit Sony, stojí před nelehkým úkolem. Proměnit neziskové aktivity v ziskové, získat ztracené pozice a vytvořit nové obchodní vztahy jak mimo, tak uvnitř Sony.

Hirai, podl WSJ, připouští i nutnost značných organizačních změn, zejména s cílem zlepšit komunikaci. Právě s nedostatečnou komunikací a příliš volným propojením jednotlivých divizí spojuje Sony příčiny současných neúspěchů. Videoherní divize, doposud řížená Kene Kutaragim, byla příkladem nejvíce nezávislé divize.

Uvedení PlayStation 3 na trh nesplnilo očekávání. Po dvojím odložení bylo nutné snížit cenu a pro konzoli nebyl od počátku k dispozici dostatek dobrých her. A i přes snížení ceny na 599 dolarů (ve Spojených Státech) se jednalo o cenu spotřebiteli označovanou jako "drahé".

PlayStation 3 se nedaří prodávat, květnových 81 604 kusů (zdroj: NPD Group) je v porovnání s 338 278 kusy Wii a 154 932 kusy Microsoft Xbox opravdu nízké číslo.