notebook-bike__350x210_.jpgPřínosem pro uživatele by měla být větší ochrana soukromí, hlavně možnost si nastavit, jak budou uchovávány informace o navštívených serverech a kdo jich bude moci později v prostředí internetu využít.

Firmy, které prodávají on-line reklamu, což je i samotný Microsoft, jsou nyní schopny elektronicky shromažďovat informace o chování uživatelů a pak jich využít při rozhodování, jakou konkrétní reklamu na počítači uživatele zobrazit.

Nejnovější beta verze prohlížeče Internet Explorer 8 ale tento zvyk mění. Pracuje totiž s funkcí InPrivateBrowsing, která uživatelům dovolí prohlížet si webové stránky a přitom zamezí tomu, aby se data o navštívených serverech ukládala na pevném disku jejich počítače.

Uvedený program se zabývá i dalšími prvky, jako jsou dočasné soubory nebo takzvané cookies. To jsou malé datové soubory, které webové stránky nainstalují v počítači uživatele, aby jejich prostřednictvím sledovaly, co si uživatel na uvedeném webu prohlíží.

Dále čtěte

Na trhu je několik internetových prohlížečů, nejpoužívanější je ale Internet Explorer 7 a konkurenční produkt Firefox 3 od společnosti Mozilla. Oba tyto prohlížeče uživatelům umožňují cookies blokovat, smazat je možné i shromážděné informace o osobních údajích a podrobněji se zobrazuje historie veškeré aktivity na počítači. Není ale možné tento prvek trvale na počítači deaktivovat.

První testovací verzi prohlížeče Internet Explorer 8, takzvanou verzi beta 1, Microsoft uvolnil v březnu. Jejím cílem však bylo získat postřehy a připomínky programátorů. U druhé testovací verze se počítá i s připomínkami vybraných uživatelů. Microsoft zatím neuvedl, kdy by se nový prohlížeč mohl objevit na trhu.