mobile_data_192_128.jpgPočet zákazníků mobilních operátorů se v pololetí meziročně zvýšil o 6,7 procenta na 12,56 milionu. Vyplývá to z údajů operátorů.

Nejvíce se letos dařilo společnosti T-Mobile, která jako jediná na trhu překonala pětimilionovou hranici. Za prvních šest měsíců firma zvýšila počet klientů o 91.000 na 5,14 milionu. Druhá Telefónica O2 získala zhruba 30.000 nových klientů a zvýšila tak jejich počet na 4,89 milionu. Nejmladší Vodafone zvýšil počet klientů o 112.000 na 2,53 milionu.

Na stále více nasyceném tuzemském trhu se operátoři snaží nejen oslovit okrajové zákaznické skupiny, jako jsou děti nebo senioři, ale i udržet si nynější klienty. "Pro udržení stávajících zákazníků se snažíme i nadále aktivně reagovat na trendy současného telekomunikačního trhu v ČR, zejména v oblastech vysokorychlostního připojení k internetu, datových služeb, služeb s přidanou hodnotou a konvergentních produktů," uvedl mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Jedničkou ve výši tržeb byla v pololetí Telefónica O2, která zvýšila výnosy z mobilního segmentu o 5,5 procenta na 15,7 miliardy korun. T-Mobile rostl rychleji a zvýšil tržby o o 8,3 procenta na 15,4 miliardy korun. Vodafone tržby nezveřejnil a uvádí jen průměrný měsíční výnos na zákazníka. Ten byl 635 korun, zatímco Telefónica od jednoho zákazníka získala 510 korun a T-Mobile 484 korun měsíčně