Trojice největších tuzemských internetových portálů Seznam, Centrum a Atlas loni zvýšila tržby o více než třetinu na 1,6 miliardy korun. Nejlépe si vedl Seznam s tržbami kolem miliardy korun, následoval Centrum s příjmy kolem 400 milionů a Atlas se zhruba polovičními tržbami, vyplývá to z údajů firem.

Všechny tři vyhledávače skončily se ziskem. Seznam podle svého majitele Iva Lukačoviče loni podle předběžných údajů vykázal zisk před zdaněním kolem 480 milionů korun, což představuje nárůst o 80 procent.

Atlas vydělal 17,5 milionu a podle neoficiálních informací byl v černých číslech i Centrum, který výsledky oznámí v nejbližší době.

Hlavní příjmy portálů plynou z prodeje placených odkazů ve vyhledávačích, z placené reklamy a obsahových služeb, kam patří zveřejňované nabídky realitních kanceláří či autobazarů.

Podle počtu návštěvníků loni na trhu dominoval Seznam s návštěvností 1,54 milionu uživatelů za den.

Centrum evidovalo v průměru 446 000 uživatelů denně a Atlas 250 000 návštěvníků. Nejvíce se v relativním vyjádření zvýšila návštěvnost Atlasu, a to o 42 procent. Seznam zaznamenal růst o 31 procent a Centrum o osm procent.