Woman_Calling2__350x210_.jpgPodle ČTÚ v obou případech existují k povinně nabízeným službám alternativy. Telefónica zároveň oznámila, že bude jak elektronickou verzi seznamu, tak i infolinku svým zákazníkům dále poskytovat.

Dosud museli všichni telekomunikační operátoři Telefónice povinně dodávat informace o uživatelích telefonních čísel a jejich změnách. Firma pak tyto data předávala společnosti Mediatel, která je vydávala ve formě Zlatých stránek.

Společnost Mediatel začala v tomto týdnu nabízet možnost bezplatně volat na více než dva miliony kontaktů právě z tohoto telefonního seznamu.

Služba funguje tak, že si uživatel najde v internetovém telefonním seznamu www.zlatestranky.cz kontakt a zvolí, že chce volat zdarma. Poté zadá svoje telefonní číslo a počítačový systém mu automaticky zavolá a spojí ho s vybraným kontaktem.

Čtěte také

Do budoucna Mediatel uvažuje, že by za možnost bezplatného volání pro uživatele platili inzerenti měsíční paušál. Jeho výše by měla být zhruba třetinová proti nákladům na bezplatnou zelenou linku 800. Další možností je, že by službu sponzoroval některý z telekomunikačních operátorů.