woman_laptop__350x210_.jpgKromě domova si Češi nejčastěji prohlížejí internetové stránky v zaměstnání, kde se připojuje čtvrtina uživatelů. Školu uvedlo jako místo připojení 13 procent. Téměř 30 procent dotázaných používá internet několikrát týdně, necelé procento respondentů webové stránky nenavštěvuje nebo na dotaz neodpovědělo.

Projekt TGI (Target Group Index) ukázal, že dostupnost internetového připojení může zřejmě ovlivnit aktivitu lidí při on-line nakupování. Například v Jižní Koreji, kde většinu domácností pokrývá širokopásmová síť, již nákup na webu vyzkoušelo 48 procent lidí. Ve Francii se naproti tomu ke svému prvnímu on-line nákupu zatím neodhodlalo 81 procent lidí, ve Španělsku dokonce 86 procent. V Itálii stále preferuje nákupy v kamenných obchodech 88 procent obyvatel, i když počet uživatelů webu roste. V posledních třech měsících se připojilo na internet z domova 28 procent Italů a počet těch, kteří surfovali na webu denně, se za poslední tři roky zdvojnásobil.

V zemích Latinské Ameriky použilo internet v posledních třech měsících42 procent lidí . Osobní připojení k internetu roste a pětina dotázaných uvedla, že si prohlíží webový obsah z domova. On-line nakupování v Jižní Americe využila v posledních 30 dnech čtyři procenta lidí.

Dále čtěte

V Africe telekomunikační společnosti usilují o vybudování celokontinentální sítě, významní poskytovatelé připojení se snaží využít především pokročilých bezdrátových technologií. V Jihoafrické republice bylo v posledních 12 měsících na internetu 19 procent lidí a 24 procent říká, že to plánují v příštím roce. Stejný záměr má i polovina Keňanů a 36 procent obyvatel Tanzanie.

Ve světě podle průzkumu TGI roste i využívání internetové pošty. Například v Singapuru pravidelně posílá e-mail 54 procent lidí, v Chile 35 procent respondentů, 34 procent v Kuvajtu, 12 procent v Turecku a 11 procent v Thajsku.