OLED televizor firmy SonySony začala prodávat televizory s poslední obrazovkovou technologií v Japonsku ke konci minulého roku a na americkém trhu počátkem letošního roku. Model s úhlopříčkou 28 cm, který je široký jen tři milimetry, se v Japonsku prodává za 300.000 jenů (téměř 30 tisíc korun).

Evropa je vedle Severní Ameriky největším světovým trhem televizorů a Sony zde prodává nejvíce svých televizorů nynější nejrozšířenější technologie LCD. Mluvčí Sony agentuře Reuters řekl, že firma zvažuje uvést televizory OLED na evropský trh, přesnější datum však odmítl sdělit.

Televizory OLED jsou na rozdíl od obrazovek z tekutých krystalů tenčí a energeticky úspornější, jsou však proti nim zatím výrazně dražší. Technologie OLED (organická dioda emitující světlo) využívá organických uhlíkových sloučenin, které s přísunem elektřiny vysílají světlo. Méně energie tyto obrazovky odebírají proto, že nepotřebují podsvícení.   Technologie OLED se proti LCD a plazmě vyznačuje výraznějšími barvami, vyšším kontrastem a rychlejší odezvou, takže lépe snáší rychlé změny obrazu.

Dále čtěte

Podle výzkumné firmy DisplaySearch vzroste světová poptávka po televizorech OLED během čtyř příštích let 14násobně na 2,8 milionu kusů ročně. Příští rok se očekává prodej jen 200 tisíc těchto přístrojů.