dna__350x210_.jpgCelá carská rodina byla v roce 1918 vězněna a následně popravena nedaleko uralského Jekatěrinburgu.

Ostatky cara, jeho ženy a tří dcer byly nalezeny u Jekatěrinburgu na konci 70. let minulého století. Tehdy poskytl důkaz o jejich pravosti manžel britské královny princ Philip, který je s Romanovci příbuzensky spřízněn. Genetická a molekulární analýza DNA prokázala rodovou příbuznost jeho tkáně s pozůstatky carské rodiny.

Poté byli v Petrohradě car Mikuláš II., jeho žena a tři dcery slavnostně pohřbeni. Jejich ostatky byly v Petropavlovské pevnosti uloženy v den 80. výročí jejich vraždy.

Čtěte také

Pokud jde o zbylé dva členy rodiny, ostatky Alexeje a čtvrté dcery Marie v hromadném hrobu objeveny nebyly, a jejich osud byl proto obestřen tajemstvím. Podle některých spekulací byla jejich těla spálena a popel rozprášen v lese, podle dalších byli pohřbeni jinde než zbytek rodiny.

Kosterní ostatky Alexeje a Marie objevili ruští archeologové u Jekatěrinburgu až loni, a to nedaleko místa, kde bolševici carskou rodinu postříleli. Na právě uskutečněných testech DNA se podle agentury DPA podílel expertní tým lékařské fakulty Massachusettské univerzity.